講義名 英語コミュニケーション ≪□第一部≫
講義開講時期 通年
曜日・時限 水3
単位数 2

担当教員
氏名
ロバート ウォーカー

学習目標(到達目標) ①日常生活や自分自身のことについて、自信をもって英語で話すことができる。
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて、理解することができる。
③相手の考えを理解して、積極的にコミュニケーションを図ることができる。
④英語圏の社会・文化背景を理解し、場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。

授業概要(教育目的) 英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自分自身が伝達したいことを音声で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies.
授業計画表
 
項目内容
第1回Introduction, course overviewmodel presentation
第2回Strong presentation -- Weak presentationlooking at examples
第3回Getting started brainstormclear topic
第4回Unit 1audience, introduction, delivery
第5回Fire in your heartbelieve what you talk about
第6回Presentation A: the "rant"model, topic, partner
第7回... pres.A continuedpreparation, practice
第8回Unit 2body language, voice control
第9回... pres.A deliverypair performance
第10回Poster presentationsclear & logical organization
第11回Unit 3effective visuals
第12回... Poster presentations continuedmodel, topic, partner
第13回Poster Presentationgroup A
第14回Poster Presentationgroup B
第15回Presentation Reviewfeedback, peer review
第16回Introduction, Term 1 reviewReview basic presentation skills
第17回Strong presentation -- Weak presentationlooking at examples
第18回Unit 2body language, audience awareness
第19回Unit 3digital tools
第20回Eyes and Ears effective visualsdescriptive speech
第21回Presentation Aclear description
第22回... pres.A continuedpreparation, practice
第23回.. pres.A deliverypair performance
第24回Case Study Presentationmodel, topic, research, partner
第25回Unit 5summary and conclusion
第26回Unit 6Q&A: be prepared for questions
第27回... Case Study continuedresearch and preparation
第28回... Case Study Final Presentationgroup A pair performance
第29回... Case Study Final Presentationgroup B pair performance
第30回Presentation Reviewfeedback, peer review
授業形式 演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class lays stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed.
評価方法
定期試験 レポート 小テスト 講義態度
(出席)
その他 合計
0% 60% 10% 30% 0% 100%
テキスト Herman Bartelen, "Great Presentations 1". R.I.C. Publications.
ISBN: 978-490-392450-2
事前学習の内容など,学生へのメッセージ This challenging course will focus on Presentation skills, basic communicative concepts and "best practices". Students will make many short presentations (both individual and pair work) in order to focus on ideas, logic, organization, pronunciation and strong delivery.