 |
 |
学習目標(到達目標) |
①日常生活や自分自身のことについて、自信をもって英語で話すことができる。
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて、理解することができる。
③相手の考えを理解して、積極的にコミュニケーションを図ることができる。
④英語圏の社会・文化背景を理解し、場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。
|
 |
授業概要(教育目的) |
英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自分自身が伝達したいことを音声で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies.
|
 |
授業計画表 |
|
|
|
回 | 項目 | 内容 |
第1回 | Introduction, course overview | model presentation | 第2回 | Strong presentation -- Weak presentation | looking at examples | 第3回 | Getting started brainstorm | clear topic | 第4回 | Unit 1 | audience, introduction, delivery | 第5回 | Fire in your heart | believe what you talk about | 第6回 | Presentation A: the "rant" | model, topic, partner | 第7回 | ... pres.A continued | preparation, practice | 第8回 | Unit 2 | body language, voice control | 第9回 | ... pres.A delivery | pair performance | 第10回 | Poster presentations | clear & logical organization | 第11回 | Unit 3 | effective visuals | 第12回 | ... Poster presentations continued | model, topic, partner | 第13回 | Poster Presentation | group A | 第14回 | Poster Presentation | group B | 第15回 | Presentation Review | feedback, peer review | 第16回 | Introduction, Term 1 review | Review basic presentation skills | 第17回 | Strong presentation -- Weak presentation | looking at examples | 第18回 | Unit 2 | body language, audience awareness | 第19回 | Unit 3 | digital tools | 第20回 | Eyes and Ears effective visuals | descriptive speech | 第21回 | Presentation A | clear description | 第22回 | ... pres.A continued | preparation, practice | 第23回 | .. pres.A delivery | pair performance | 第24回 | Case Study Presentation | model, topic, research, partner | 第25回 | Unit 5 | summary and conclusion | 第26回 | Unit 6 | Q&A: be prepared for questions | 第27回 | ... Case Study continued | research and preparation | 第28回 | ... Case Study Final Presentation | group A pair performance | 第29回 | ... Case Study Final Presentation | group B pair performance | 第30回 | Presentation Review | feedback, peer review |
|
|
 |
授業形式 |
演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class lays stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed.
|
 |
評価方法 |
定期試験
|
レポート
|
小テスト
|
講義態度
(出席)
|
その他
|
合計
|
0% |
60% |
10% |
30% |
0% |
100% |
|
|
 |
テキスト |
Herman Bartelen, "Great Presentations 1". R.I.C. Publications.
ISBN: 978-490-392450-2 |
 |
事前学習の内容など,学生へのメッセージ |
This challenging course will focus on Presentation skills, basic communicative concepts and "best practices". Students will make many short presentations (both individual and pair work) in order to focus on ideas, logic, organization, pronunciation and strong delivery. |
|