 |
 |
学習目標(到達目標) |
①日常生活や自分自身のことについて,自信をもって英語で話すことができる。
Students will be able to talk with confidence about their everyday life and themselves in English.
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて,理解することができる。
Students will be able to listen to and understand information and explanation on everyday life and modern society.
③相手の考えを理解して,積極的にコミュニケーションを図ることができる。
Students will be able to develop skills for communicating effectively in English from their personal viewpoint.
④英語がよく使用されている社会の文化背景を理解し,場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。
Students will be able to express their ideas in an appropriate way (e.g. with regard to politeness and formality) based on the cultural contexts of sites where English is widely used. |
 |
授業概要(教育目的) |
英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自身が伝達したいことを音声で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies. |
 |
授業計画表 |
|
|
|
回 | 項目 | 内容 |
第1回 | Getting to Know You | Tenses,questions | 第2回 | Parts of Speech | Words with more than one meaning | 第3回 | Social Expressions | Blind date,best friends | 第4回 | The Way We Live | Present tenses,present simple and continuous | 第5回 | Making Conversation | Collocation,exchanging information | 第6回 | Tales of Cities | 24/7 life,email | 第7回 | What Happened Next? | Past tenses,past forms | 第8回 | Making Connections | Adverbs,time expressions | 第9回 | Telling Stories | James Bond,a spending spree | 第10回 | The Market Place | Quantity,food,bathroom objects | 第11回 | Shopping | Prices,exchange rates | 第12回 | Markets Around the World | Bangkok,Provence,Marrakech | 第13回 | What Do You Want to Do? | Verb patterns,future intentions | 第14回 | How Are You Feeling? | Adjectives,brat camp | 第15回 | Problems and Advice | Teenagers and parents,roleplay | 第16回 | Places and Things | What...like?,comparative and superlative | 第17回 | Talking About Towns | A city break,London | 第18回 | Comparing Things | The best free things,describing a place | 第19回 | Fame! | Present perfect,past simple | 第20回 | Tense Revision | For and since,Davina Moody | 第21回 | Do's and Don'ts | Have to,should ,must | 第22回 | Words That Go Together | Compound nouns,at the doctor's | 第23回 | The Gender Gap | Jobs for boys and girls,leaving home | 第24回 | Going Places | Time clauses,first conditional | 第25回 | Directions | Travel addicts,going nowhere | 第26回 | Discussing Pros and Cons | Places you would like to go,train travel | 第27回 | Things That Changed the World | Passives,nouns and verbs that go together | 第28回 | Questions and Answers | Review and Overall Discussion | 第29回 | Summary 1 | The points of 1-14th lessons will be summarized | 第30回 | Summary 2 and Conclusions | The points of 15-29th lessons will be summarized. |
|
|
 |
授業形式 |
演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class lays stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed. |
 |
評価方法 |
定期試験
|
レポート
|
小テスト
|
講義態度
(出席)
|
その他
|
合計
|
0% |
0% |
30% |
20% |
50% |
100% |
|
|
 |
評価の特記事項 |
Active class participation,homework,attendance,tests and presentations will all be important. |
 |
テキスト |
New Headway Pre-intermediate,3rd Ed. by John and Liz Soars,Oxford University Press |
 |
オフィスアワー(授業相談) |
TBA |
 |
事前学習の内容など,学生へのメッセージ |
Don't be afraid to ask questions.I am happy to help with anything you don't understand. |
|