 |
 |
学習目標(到達目標) |
①日常生活や自分自身のことについて,自信をもって英語で話すことができる。
Students will be able to talk with confidence about their everyday life and themselves in English.
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて,理解することができる。
Students will be able to listen to and understand information and explanation on everyday life and modern society.
③相手の考えを理解して,積極的にコミュニケーションを図ることができる。
Students will be able to develop skills for communicating effectively in English from their personal viewpoint.
④英語がよく使用されている社会の文化背景を理解し,場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。
Students will be able to express their ideas in an appropriate way (e.g. with regard to politeness and formality) based on the cultural contexts of sites where English is widely used. |
 |
授業概要(教育目的) |
英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自身が伝達したいことを音声で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies. |
 |
授業計画表 |
|
|
|
回 | 項目 | 内容 |
第1回 | Getting to Know You | Social expressions,present,past,future | 第2回 | Exchanging Information | Question words,present simple | 第3回 | Making Conversation | Collocation,tales of cities | 第4回 | Daily Life | Present continuous,have/have got | 第5回 | What Happened Next? | Past simple | 第6回 | Time Expressions | Past continuous,adverbs | 第7回 | The Market Place | Quantity,food,articles | 第8回 | Shopping | Bathroom objects,prices | 第9回 | Markets Around the World | Ebay,Bangkok,Provence | 第10回 | Shopping in Your Town | Find the differences | 第11回 | What Do You Want to Do? | Verb patterns,-ed/-ing adjectives | 第12回 | How Are You Feeling? | Future intentions | 第13回 | Problems and Advice | Brat camp,teenagers and parents | 第14回 | Books,Films and TV Programmes | What...like?,comparative and superlative | 第15回 | Places and Things | As..as,talking about towns | 第16回 | Synonyms and Antonyms | A city break,London | 第17回 | Comparing Things | Free things you love,roleplay | 第18回 | Fame! | Present perfect,past simple | 第19回 | Using Short Answers in Conversation | For and since,tense revision | 第20回 | Do's and Don'ts | Have to ,should,must | 第21回 | Words That Go Together | Compound nouns,at the doctor's | 第22回 | The Gender Gap | Jobs for men and women | 第23回 | Leaving Home | Family rules,parents and children | 第24回 | Going Places | Time clauses,first conditional | 第25回 | Directions | Hot verbs,travel addicts | 第26回 | Discussing Pros and Cons | Discussion of places,going nowhere | 第27回 | Things That Changed the World | Passives,verbs and nouns that go together | 第28回 | Questions and Answers | Review and Overall Discussion | 第29回 | Summary 1 | The points of 1-14th lessons will be summarized | 第30回 | Summary 2 and Conclusions | The points of 15-29th lessons will be summarized. |
|
|
 |
授業形式 |
演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class lays stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed. |
 |
評価方法 |
定期試験
|
レポート
|
小テスト
|
講義態度
(出席)
|
その他
|
合計
|
0% |
0% |
30% |
20% |
50% |
100% |
|
|
 |
評価の特記事項 |
Active class participation,attendance,tests,presentations will all be important. |
 |
テキスト |
New Headway Pre-intermediate,3rd Ed.by John and Liz Hoars,Oxford University Press |
 |
オフィスアワー(授業相談) |
TBA |
 |
事前学習の内容など,学生へのメッセージ |
Don't be afraid to ask questions.I am happy to help with anything you don't understand. |
|