 |
 |
学習目標(到達目標) |
①日常生活や自分自身のことについて,自信をもって英語で話すことができる。
Students will be able to talk with confidence about their everyday life and themselves in English.
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて,理解することができる。
Students will be able to listen to and understand information and explanation on everyday life and modern society.
③相手の考えを理解して,積極的にコミュニケーションを図ることができる。
Students will be able to develop skills for communicating effectively in English from their personal viewpoint.
④英語がよく使用されている社会の文化背景を理解し,場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。
Students will be able to express their ideas in an appropriate way (e.g. with regard to politeness and formality) based on the cultural contexts of sites where English is widely used. |
 |
授業概要(教育目的) |
英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自身が伝達したいことを音声で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies. |
 |
授業計画表 |
|
|
|
回 | 項目 | 内容 |
第1回 | Introduction
下記のUnitの番号、記号は教科書のものを示します。 | Classroom English
( )内はsubtitleを示します。
下記のpreparationは、「事前学習」を示します。 | 第2回 | Self-Introduction | Self-introduction
Preparation: Practice the presentation | 第3回 | Presentation (1)
Unit 1, 1A | Presentation,
Unit 1 (Passions)1A (Do you like country music?)
Preparation: Unit 1, 1A | 第4回 | Unit 1, 1A | 1A (Do you like country music?)
Preparation: Unit 1, 1A | 第5回 | Unit 1, 1B | 1B (What's your favorite?)
Preparation: Unit 1, 1B | 第6回 | Unit 1, 1C, 1D | 1C (Bluegrass for a new generation),
1D (Bluegrass from New Jersey)
Preparation: Unit 1, 1C, 1D | 第7回 | Unit 1, 1E | 1E (Class favorites)
Preparation: Unit 1, 1E | 第8回 | Unit 2, 2A | Unit 2 (Spending Habits), 2A (What do you like to buy?)
Preparation: Unit 2, 2A | 第9回 | Unit 2, 2B, 2C | 2B (Do you ever shop online?), 2C (Buy nothing new)
Preparation: Unit 2, 2B, 2C | 第10回 | Unit 2, 2D, 2E | 2D (Wearing nothing new), 2E (Green shopping)
Preparation: Unit 2, 2D, 2E | 第11回 | Unit 3, 3A | Unit 3 (Career Paths), 3A (What do you do?)
Preparation: Unit 3, 3A | 第12回 | Unit 3, 3B, 3C | 3B (What job would you like?), 3C (A dancer's dream)
Preparation: Unit 3, 3B, 3C | 第13回 | Presentation preparation | Some tips for a good presentation (pp.43-44)
Preparation: Prepare the presentation | 第14回 | Presentation (2) | Presentation
Preparation: Practice the presentation | 第15回 | Unit 4, 4A | Unit 4 (Talents)4A (What are you good at?)
Preparation: Unit 4, 4A
| 第16回 | Unit 4, 4B | 4B (What talents do you have?)
Preparation: Unit 4, 4B | 第17回 | Unit 4, 4C | 4C (Progaming: a dream career?)
Preparation: Unit 4, 4C | 第18回 | Unit 4, 4D, 4E | 4D (The orchestra in my mouth), 4E (The right job)
Preparation: Unit 4, 4D, 4E | 第19回 | Unit 5, 5A | Unit 5 (Technology), 5A (It's the latest thing.)
Preparation: Unit 5, 5A | 第20回 | Unit 5, 5B | 5B (What does it do?)
Preparation: Unit 5, 5B | 第21回 | Unit 5, 5C, 5D | 5C (Flying like a bird), 5D (Fly with the Jetman)
Preparation: Unit 5, 5C, 5D | 第22回 | Unit 6, 6A | Unit 6 (Challenges), 6A (It's a big challenge for me.)
Preparation: Unit 6, 6A | 第23回 | Unit 6, 6B, 6C | 6B (How do you cope?), 6C (Living without fear)
Preparation: Unit 6, 6B, 6C | 第24回 | Unit 6, 6D | 6D (How I use sonar to navigate the world)
Preparation: Unit 6, 6D | 第25回 | Unit 6, 6E | 6E (Overcoming challenges)
Preparation: Unit 6, 6E | 第26回 | Presentation preparation | Presentation tips (pp. 75-76)
Preparation: Prepare the presentation | 第27回 | Presentation (3) | Presentation
Preparation: Practice the presentation | 第28回 | 理解度の確認 | 要点のまとめ | 第29回 | まとめ1 | まとめ | 第30回 | まとめ2 | まとめ |
|
|
 |
授業形式 |
演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class lays stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed. |
 |
評価方法 |
定期試験
|
レポート
|
小テスト
|
講義態度
(出席)
|
その他
|
合計
|
20% |
0% |
30% |
50% |
0% |
100% |
|
|
 |
テキスト |
Keynote 1A (Cengage Learning, 2016) |
 |
オフィスアワー(授業相談) |
授業終了後に対応します。 |
 |
事前学習の内容など,学生へのメッセージ |
毎回の授業前の予習と授業後の復習は欠かさず行うこと。
欠席回数が5回に達した場合は単位を認定しません。2回の遅刻/早退は1回の欠席とみなされ、30分以上の遅刻/早退は欠席扱いになります。やむを得ない事情で欠席する場合は正式な書類の提出が求められます。
積極的な授業参加が良い評価につながります。
授業計画の内容は状況によって変更になることもあります。 |
|