 |
 |
|
学習目標(到達目標) |
①日常生活や自分自身のことについて,自信をもって英語で話すことができる。
Students will be able to talk with confidence about their everyday lives and themselves in English.
②日常生活や現代社会に関わる情報・説明を聴いて,理解することができる。
Students will be able to listen to and understand information and explanations regarding everyday lives and modern society.
③相手の考えを理解して,積極的にコミュニケーションを図ることができる。
Students will be able to understand other people’s opinions and communicate actively in English.
④英語が使用されている社会の文化背景を理解し,場面に合った適切な英語表現(丁寧表現など)を使うことができる。
Students will be able to express their ideas in an appropriate way (e.g. with regard to politeness and formality) based on the cultural contexts of sites where English is used. |
 |
|
授業概要(教育目的) |
英語のスピーキングとリスニングに関する既習事項を確認・活用して,自身が伝達したいことを口頭で表現できるようになること,そして相手が伝達したいことを聴き取って理解できるようになることを目的とします。
This class gives students the opportunity to develop basic skills in speaking and listening. Attention mainly focuses on pronunciation, intonation and basic communication strategies. |
 |
| 授業計画表 |
|
|
|
| 回 | 項目 | 内容 |
| 第1回 | ntroduction | Take photos and explain the course HW: read pp. 13,14 | | 第2回 | Passions | Introductions ,Talk about interests | | 第3回 | Passions | Simple present | | 第4回 | Spending Habits | Talk about habits | | 第5回 | Spending Habits | Adverbs of frequency | | 第6回 | Career Paths | Describing jobs | | 第7回 | Career Paths | Like vs. would like | | 第8回 | Talents | Describe abilities & talents | | 第9回 | Talents | Can/can’t | | 第10回 | Technology | Describe how things work | | 第11回 | Technology | Quantifiers | | 第12回 | Challenges | Describe sequence | | 第13回 | Challenges | Time clauses | | 第14回 | Review & Quiz | Highlight important parts of the material | | 第15回 | Review & Quiz | Highlight important parts of the material | | 第16回 | Review last term | Catch up with last term stuf | | 第17回 | Confidence | Describe people | | 第18回 | Confidence | Modifying adverbs | | 第19回 | Wild Places | Making comparisons | | 第20回 | Wild Places | Comparative and superlative adjectives | | 第21回 | Achievements | Talking about the past | | 第22回 | Achievements | Simple past | | 第23回 | Creative Cities | Offering suggestions | | 第24回 | Creative Cities | Should/shouldn’t | | 第25回 | Picture Perfect | Ask for and give opinion | | 第26回 | Picture Perfect | Sense verbs | | 第27回 | Healthy Habits | Talk about real conditions | | 第28回 | Healthy Habits | Real conditionals | | 第29回 | Review and Quiz | Highlight important parts of the material | | 第30回 | Review and Quiz | Highlight important parts of the material |
|
|
 |
| 授業形式 |
演習形式を中心として授業を進め,ペアまたはグループによる練習なども行います。内容理解を確認するための小テストや課題提出等を随時課します。
This class places stress on practical training, including work in pairs or groups. Comprehension quizzes and assignments will be given as needed. |
 |
| 評価方法 |
|
定期試験
|
レポート
|
小テスト
|
授業への
参画度
|
その他
|
合計
|
| 0% |
0% |
40% |
30% |
30% |
100% |
|
|
 |
| テキスト |
Side by Side 3rd ed book 2 Kolinsky & Bliss
smart phones, dictionary, notebook |
 |
| 参考文献 |
none
|
 |
| オフィスアワー(授業相談) |
TBA |
 |
| 事前学習の内容など,学生へのメッセージ |
This is a fun class using TED and NPR radio talks as a base for learning English. You will have to watch TED talks on your own and study the content and vocabulary. |